Saturday, August 1, 2009

Saya mempunyai boss yang macam hanjing sekali.

Babi babi babi~~~
*kheles tak pembukaan i?....macam syiaal!

Uols, i sangat la sakit hati dan rasa mcm cibai sangat dengan boss i skarang. si kimpah berambut jarang tu memang la dasar binatang duduk dalam taik sangat khey! kalau ko nak jadi nerd yang kuat aircond higher management sampai mampus pun aku tak kesah asalkan ko tak heret anak2 buah ko sekali ye! pundek betul. Matilakau eksiden dengan lori sampah pas ni! aku sumpah kau turun temurun mati kebusukan! * i nak belajar curse macam nenek dlm cite drag me to hell skang

Uols, Boss i ni dah la lembab, tak reti buat keje, tembel, slenge, muka pun dah macam org terencat pastu nerdy plak.... pastu ada hati nak suruh kitorg ikut jejak langkah dia?! just semata2 nak tambah point dia utk aircond diri sendri kat boss2 atasan. ye la, since ko nye prestasi keje takde benda nak dibanggakan so terpaksala ko buat benda mengarut2 supaya ada benda ko nak puji diri sendri kat org lain kan.? kan? BODOH!

Kaedahnye, last week masa meeting dept weols, dia boleh bagi direction yang from now onwards, semua staff kene berambut syle sekolah bley? yang pompuan kene ikat rambut kemas2, tak bleh pose2 fesyen saahara yaakob ke kak pah ke waima ning baizura skalipun and lelaki kene pose2 crew cut! hanjing sangat tau!!! aku baru je bazir 45 hengget potong rambut last week, ko suruh aku potong lagi pendek??

rambut i mmg dah pendek, tapi i style kan rambut depan i ke bawah. melk trus kene sangsang uols! katanya panjang! dia nak laki semua rambut tu kalau boleh seinchi dari kepala sjork! ko ingat aku ni keje kat pusat serenti ka hanjing binatang oiiii???

ni je la sekali i potong rambut pendek uols.. tu pun sbb i kene blakon dlm cite james bond..kalau tak haraps la kau! *matikemak?

Nonoks sekalian,

tak cukup dengan peraturan rambut, dia nak berangan fashion director pulak!!! ala2 tak cukup dengan diri sendri dah macam badut berjalan kengkang, dia ingat fesyen dia diva la sangat untuk dijadikan ikutan weols semua!

kasut kitorg dimestikan bewarna hitam sahaja! seluar pun slack hitam sahaja! nasib baik baju dia tak kata hitam sahaja..kalau tak, aku nak namakan dept aku ialah pasukan salesman di supermarket hari-hari, takpun pasukan restoran makanan segera kenny rogers ke apa2 yg sewaktu dengannya.

dia kata nak nampak uniform dan standard. bley? ko ingat kitorng ni budak skolah ke bangsat oi? nak kene pakai baju bajan warna boria sekumpulan bagai?

apasal ko tak suruh kitorg beli uniform sekolah menengah sjork? dah alang2 ko nak badutkan weols semua baik buat betul2 je kan?

atau lagi best, tiru uniform bebudak ni ha.pakai skirt lageh! banyak sket pengudaraan...boleh ka weold aircond kan kau sampai ko beku trus!

Pening kepala weols uols... mana yang baru beli kasut, suar warna2 lain bagai..tup2 nak kene perabis duit beli benda baru lagi. kalau dia bagi kitorg duit takpe jugak.. ni tak... aku kene seluk poket sendri jugak nak beli bendalah arahan bangang ko tu kan?? pundek la kau!

Ingatkan dah settle dah perangai buang tebiat dia.. tup2 dia bagi cadangan plak nak design baju yang uniform utk kitorg semua pakai ari2 gi keje. Ya AMPUN~~~ mak rasa macam kene sembelih ngan pisau tumpul sangat bila dengar dia cakap benda tu... apasal ko tak taruk asam ngan garam skali masa sembelih tu? biar kitorg semua ni menggelupur sampai mati?lepas ni apa? suruh kitorg pakai bow tie jerut leher sampai pitam? pakai cemin mata sebesar muka?

Kalau ko nak sangat kitorg jadi badut kepada seluruh warga company ni, baik ko suruh kitorg pakai mcm pompuan kat bawah ni je!! baru la org kata impak maksima!!

uniform jugak kan uols?

6 comments:

Faizal R said...

berenti je lah, jgn bg muka

Ash Shinotsubaki said...

how i wish that is so easy to do.. kalau dapat keje lain, memang aku benti faizal oi..

datin cik sal said...

hahahaha... noks kao sangsang lah... menda-menda yg dia suruh buat tu ada dlm T&C ka? tak pun kao pura pura tanya HR.. "eh.. skarang sumer staff seluruh malaysia kene pakai mcm ni ka??" biaq pi dia menjawab ngan hr kaorang plak.. oppss

Cik_PeaCock said...

hakhakahkahk
ko biar btol acai? takan mende2 mcm ni jadi kat $***l kot? Aku rase nak pitam bace entry nko kali ni.. sapelah boss enko yg laha lagi vodoh tahap dewa tuh noks~ Aku tunggu jek kalau derang implement kat dept aku pulek (trus aku KOMA) huhuhuhu *nanges!

Ash Shinotsubaki said...

betul ye aina! ko tak pecaya ko tanya izzu. dah brapa kali aku potong rambut skang? in just 2 weeks. pantat tul. asyik tak cukup pendek je memanjang.. last2 aku potong pendek ranap macam mat terap. aku nk tgk esk dia nak kata apa..

aku rindu keje kat kl~ pakai baju kemeja warna oren sakit mata pun org tak kata apa.. sentap!!!

Cik_PeaCock said...

hahahah.. gile laa boss nko, aku tak bole nak kata apa. Asal dia tak suruh uols pakai coverall jek (maaf, coverall kalau di Rig nampak very the engineer okay~ tatapi kalau didarat nampak seperti technician sajork!) hahaha

Sabar darl, even enko kene ranapkan rmbt ala2 mat terap.. pasrah jek laa boss nko tgk nanti =)