Sunday, June 8, 2008

The Breakup Month

Ujung bulan 5 ke awal bulan 6 merupakan bulan rasmi breakup dikalangan kawan2 aku. tak tau nape, tapi memasing start jadi single.one after  another. Ironically, dalam waktu yg sama ada sorang kawan aku plak started to have a relationship. 


Nieta (bukan nama sebenar), dikalangan kawan2 kami mmg bukan jenis org yg akan ada relationship. She is more like a social swinger (or rather full-time). She does not see herself having a partner or whatsoever to make her life complete, feel needed, loved or whatevershit that people might say about the beauty of relationship. Dia ada la persamaan dengan aku sikit. We do not believe in relationship to a certain extend and would try not to get ourselves involved.


Don't get me wrong. Though aku pernah ada relationship, that does not change much of me about what i said earlier. I know myself too well that it would take a huge effort for a person to love me coz i am not the typical guy in any movies or dramas. Rather than making my significant other going through hell or trauma, i think i shall let myself be single. Tak sakitkan hati org. And aku pun tak sakit hati. 

Memula I broke up with my ex. then Deja (bukan nama sebenar) broke up gak. following after, Rei (bukan mana sebenar jgk) plak break with his other half. Ala2 chain effect gitu. Kalau off circle sket, kawan2 aku yang set satu lagi pun sama.. 2 org clash ngan bf diorang. yg masih tinggal skang berapa kerat je. harap2 tak menanti masa la kan..oh and disaat blog ini dipost, seorg lagi kawan aku telah broke up ngan cikki dia. welcome back to the single world syai~. Lele, ko bedoa la tulah tu tak kene kat ko.


Looking at all this, I cant help but to wonder, is it something to do with Neita being touched by the thing called relationship and made the universe goes bonkers? Has karma works badly on those who lives around her?

2 comments:

Anonymous said...

whoaaa,,
break-up secara berjemaah. so scary...

actually, itu semua terjadi secara kebetulan. dengan cara hidup yang sebegitu, bukankah breakup adalah sesuatu yang normal dan perlu dijangkakan sejak awal lagi?

kita tak tahu apa yang bakal berlaku pada masa akan datang... manusia hanya merancang... (sambung sendiri)

Ash Shinotsubaki said...

tuhan yang menentukan segalanya.... (sekadar menyambung)