Monday, February 9, 2009

butterfly effect

wah..i sungguh gigih menulis skang..hahaahahha


i hanya akan mampu menulis kalau ada pekara2 lara, sedih atau emosi yg berkecelaruan berlaku dalam hidup i, my family or my friends ja. i dont really feel like writing something happy or ceria or apa2 pekara yang positive sebab i rasa macam idea i tak boleh bercambah bila menulis pekara2 seperti itu. 


so bila part2 gembira, i lebih suka taruk gamba with few captions. senang. anyhow, pictures supposed to tell you thousand stories kan? so, motif i nak mengarut pepanjang kalau gamba tu boleh bercerita sendri? ayo, tetiba emo plak. hahaha


racauan kali ni takde kene mengena ngan kisah peribadi i sangat but menyentuh kisah kawan baik i. emm.. maybe next time i nak tulis sapa kawan2 baik i. i seronok skang sebab i dah jumpa beberapa sahabat baru yang i can finally open up a few boxes yg i dah kept closed for so long. dah penuh dah warehouse i actually. its about time, i buat some housekeeping. 


berbalik kepada kesah kawan i ni. i kesian sebetulnye kat dia. coz i can completely relate myself kepada kisah dia sebab i tau betapa siksanya nak melepaskan sesuatu yang kita dah gengam sekian lama. tapi kengkadang, kita kene belajar melepaskan benda yang kita treasure for so long just for the good of both ourself dan juga orang yang kita sayang tu.


but when exactly is the right time to let go?


kan? solan tu sangat susah nak jawab sebenarnya. each time kita rasa patut let go, masa tu jugak la ada je benda baik yang pujuk hati kita untuk procrastinate decision tu. then again, every single move yang kita decide tu lah yang akan create massive impact later in our future. yes, butterfly effect. 


normally, bila kita dalam keadaan emosi celaru oleh sebab perangai orang yang disayangi tu macam celaka atau layak dibaling keluar balcony tingkat 10 ja, kita mudah buat kesimpulan dan dan tu jugak yang semua ni patut berakhir lama dah. tapi, lama dah tu tak jugak2 materialized. kenapa?


sebab kita selalu tertipu dengan perkataan hantu ini - HARAPAN. Yes, orang selalu berharap yang partner dia akan berubah. mungkin kalau kita cuba pujuk atau change a few things here and there, he or she will learn how to appreciate us better. 


harapan tu jugak la yang akan menjerut kita lebih kuat dalam diam2. harapan tu jugak yang akan memusnah hancurkan setiap impian yang kita simpan selama ini. kerana harapan yang kita angankan tu, kita lalai akan realiti sebenar yang terjadi.


jadi bodoh kah kita kalau selalu mengharap bahawa sooner or later keadaan akan menjadi lebih baik? ataupun bodoh kah kita untuk tidak perchaya bahawa masa akan merubah seorang manusia itu?


i pun tak tau nak bagi jawapan yang definitive actually. sebab semuanya bergantung kepada situasi dan sedalam mana kita mengenal peribadi seseorang tu. bagi i kalau dari 10 kali kejadian, 7 kali dia ulang perangai buruk yang sama. Dan, 7 kali jugak kita kasi peluang dan HARAPAN agar dia berubah,  jawaban i senang je. Jangan jadi BODOH. there is NO such thing as HOPE anymore!


sekian, terima kasih. 


4 comments:

Anonymous said...

hehehe...hehehehe...hehehehehe...hehe...

Ash Shinotsubaki said...

ni lagi seko.. ko ingat aku tak tau sapa kau? hahahah
ketawa kat diri sendri kah?

datin cik sal said...

chihihi... sapa kawan uols tu noks.. hai.. knp skarang ni konsep lara je suma org.. mak dengaq cita.. ada org lara sampai tidor du balkoni.. semata mata tunggu jantan tapi jantan tak dtg humah.. so how??? mujur la tak sleepwalking.. kalau tak.. merasa jatuh dr balkoni apartment uols~! matila mak carut sapa tataw~~!! huhu~ larikkkk

Ash Shinotsubaki said...

biasa la datin..skang ni ka musim tengkujuh katanya~ hahaha.. u tak kenal kawan i tu..tapi penulisan tu jgk bleh ditujukan kepada org yang u carut tu.tapi tak sepenuhnye la.. hahahah

u bila nak datang mencemar duli datin? skang ni dah tak payah tido kat balcony dah..ada buai nak tdo.. wahh