Wednesday, May 6, 2009


Sawadeekap~

Pom rak kun semua~
gambar hiasan: tidak melambangkan mood i hari ini. tq

I sebetulnya mood tidak baik hari ini. Mendapat berita buruk arini.. tapi tidak apa, kemudian baru cerita nah. La ni saya nak cerita kesah masa bersuka ria di sungai gabas* hulu langat dulu. Ni dah jadi lama dah. dekat 2 minggu. tapi memasing sibuk, tidak sempat nak menulis kat sini.

Kalau tidak kerana cik sal yang gigih mau jugak ke air terjun, tidak ada la kami semua sanggup naik bukit tangga banyak benar sampai kaki memasing keram (cramp) sampa nak jalan pun susah keesokan harinya.

Inilah muka2 manusia jadian yg sakit kaki panjat tangga batu cave tu

Nak mula perjalanan dah satu penyiksaan. terima kasih kepada pemandu pelancung (hi peah~) yang membawa saya, ciksal dan karen memusing lubuk mana sampai kena kuar masuk toll tanpa henti. Kalau masuk keluar toll jalan betul tidak apa. Ini buat u-turn 3-4 kali sebab salah jalan! hanjing sangat!

Dah sampai kat sana, ya ampun. saya tidak sangka hulu langat itu sangat jauh. Sapa kata hulu langat belakang ampang sjork? pembohong (nada huda)! rasa macam drive pergi melaka ye! jalan melingkang lengkong, banjir la, turun naik bukit la pastu air terjun nya? kaya dengan family ceria je! penuh makcik pakcik nenek moyang bagai. apakah!! nasib baik ada beberapa orang cando yang memandang hina kepada ciksal membuatkan i sejuk hati sikit.. *jangan tarik sanggul saya ciksal~

walaupun camera i posse parkinson haritu, kami tetap berpose selepas hujan

Paling tidak tahan, sudah abis memanjat tangga bagai, terpaksa jadi tarzan panjat lereng bukit pulak. Karen yang pakai skirt mini dah jadi pompuan buat show tayang cik pik kat semua. Kenyang la abang2 yang lapaq poen haritu...

Masakan ciksal menjadi ratahan ramai walaupun beer dan jugak wiskey yang habis dulu. Ini menunjukan taraf moral yang tinggi dikalangan ahli2 neraka ini. Mereka sungguh berlumba2 nak pergi tingkat paling tinggi dalam neraka jahanam. Ada yang sudah siap booking bilik satu tingkat dengan mariah carey bagai. anda bagaimana? mau serta kah?

lihatlah budak2 zaman skarang...

jangan ingat kain yang tak cukup atas badan tu sebab ting tong ye.. sebab yang baju lengkap tu yg tak habis mengadap botol sampai tak sudah katanya!


Masa mandi tu seronok la sebab ada banyak bebudak muda. kami mandi kat celah celah. pastu sikit2 masuk mandi dengan diorg. diorang pun ok je... tapi lepas lama2 tu... seseko pun mula menyusul keluar ke darat and pakai baju... then siap kemas2 barang nak berambus. saya tidak tahu kenapa... walaupun mereka suruh aijut amik gamba mereka sebelum pulang, saya merasakan ada sebab tertentu yang menyebabkan mereka berketempiaran lari pulang kerumah sebelum hujan turun... lepas lama saya berfikir.. baru la saya tau..

rupa2nya ada puteri gunung ledang turun mandi kat tempat kitorg..patut la diorg lari sebab puteri tu belum tukar lagi sepenuhnya..masih lagi pose ruminah sidek nenek kebayan dulu.... korang nak tengok jembalang yang halau diorg tu??

tunggu sat na... saya kena baca mandrem dulu.

wahai jembalang tanah, jembalang air, jembalang angin...


mambang hutan, mambang hantu, mambang ponen...


tunjukan dirimu lahirlah zahirmu....

aku tidak takut aku tidak kelu....

muncullah puteri nenek kebayan....

datanglah ke sini kuberi makan...


NAH NENEK KEBAYAN KAU!

kau ado jembalang nenek kebayan puteri gunung ledang pakai tube mandi sungai? lariikkk..

7 comments:

datin cik sal said...

hanjs!!! u awassss!!!!

izzu said...

masing2 pose topless

iols tanak kalah gak

tunggulah ye

not available said...

hahahaha i suke!!! akhirnye terdedah la rupe sebenar nenek lantera timor~

Ash Shinotsubaki said...

cik sal: i tak buat salah ye.. apa yg awasnye

izzu: i bukan pose topless.. dah gamba tu mcm tu .nak buat camner

kimie: kan. u tunggu hupdate i.. lagi mengejutkan!

datin cik sal said...

hanjeng!! knp mak sorh je yg kena?? **nanges!! nok.. nanti amik gambaq mak pakai kebaya plak noh...ttbe!!

@rep said...

kelas cik sal... pakai tube,,

Ash Shinotsubaki said...

jgn risau.. i akan amik u pakai sarung nangka skali cik sal.. u tunggu je