Wednesday, April 8, 2009

Ralat

damage control~~~


ayo ayo ayo x1000! tak sangka ada org sentip (hi cik sal~) merangkap kecik hati pasal sesetengah rangkap dalam post i sebelum ni. Somehow or rather sebaris dua ayat i telah menimbulkan rasa tanda tanya dalam hati sesetengah umat yang menyebabkan diri mereka tertempeleng dengan statement i itu.


maka terpaksa la i menulis kembali untuk clarify apa yang i tulis supaya hati semua pehak terjaga. Soal hati ni bukan cerita mudah. Ye la kengkadang diluar semuanya nampak ok, tapi di dalam siapa yang tahu.


mungkin disebabkan yang membaca itu mengangap penulisan i datang trus dari hati jadi bermakna setiap perkataan i membawa maksud yang specific. tapi sebetul nya bukan la macam tu.


sesetengah ayat memang ditujukan khas but some were written as general thoughts. jadi kena la diamati dengan teliti setiap butir perkataan itu dan dilihat konteks penyampaian nye secara keseluruhan. Samada membawa maksud tersirat, tersurat, melengkapi ataupun standalone. (matila berbelit2)


ye la, i tak reti buat cerita2 lucu macam cik sal, tak reti buat cerita bullet points macam peah mahupun bercerita menggunakan gambar sepenuhnya macam izu. penceritaan saya lebih kepada apa yang berlegar dan berserabut dalam kepala dan hati saya.


kalau serabut macam rambut afro tu mmg la susah sikit nak dirungkaikan maksud terselindungnya. tapi kalau serabut curl2 jarang ala huda (larikkkkk~) mungkin lebih mudah untuk didalami.


sebetulnye, i bukan cuba memerli ataupun membuatkan org rasa bersalah sebab tindakan ataupun perlakuan yang dilakukan keatas i. kalau perlakuan itu i ikhlas diperlakukan sebegitu, sesungguhnya aku tidak menyimpan apa2 rasa negatif terhadap sipelaku. lain sekali jikalau perlakuan keatas aku itu bukan diatas kehendak dan keikhlasan diri, langsung mmg la wajib dihanjingkan.


Jadi tak sepatutnya timbul soal siapa yang diambil peluang ke atas mahupun keikhlasan pertolongan yang patut dipersoalkan. Yang penting, niat keatas perlakuan tersebut dan keperchayaan terhadap perhubungan antara manusia merupakan foundasi penting. Jikalau ianya tidak syumul, maka timbul lah kepincangan dan kemusnahan.


Diharap pehak2 yang terpukul dengan statement yang wujud dari sebahagian mahupun keseluruhan penulisan yang lepas dapat dileraikan dengan penulisan kali ini. Segala kesulitan amatlah dikesali.



Your kind corporation is highly appreciated. (matila statement sapa tak tau)



Sekian, salam bahagia.


8 comments:

. said...

mak x paham langsung entry nih.. very der serabut, so mak buat dunno saja...

datin cik sal said...

hiks~! tu diahhh aiihh... damage control katanya.. mujur tak kontol**larikksss... xpo norks .. uols ada hak katanya dah pilih sapo yg bertahkta dihati.. khenn.. mcm melk.. klu melk carut org.. tanda melk sayang org tuh...s ama lah.. melk mengharapkan org carut melk... **oppsss** kalau pp nak ckp menda serius sajork... meh dtg opis melk.. kita bors2 pasal kerja...**larikkssss

Ash Shinotsubaki said...

aritha: takpe..tak perlu paham sbb ko bukan org utama yg di address dlm penceritaan kali ni..huhu

cik sal: yes.. i mmg buat damage control..huhu.. kan kan? kaseh sayang yg dicurah dalam pelbagai bentuk. btw, u mmg dah terpilih. i tulis tu utk cerita penambahan ahli dlm hati i..bley?

datin cik sal said...

khennn... knp melk rasa mcm u ni plastic sgts buat statement di atas???**larikksss laju laju~~

Ash Shinotsubaki said...

u rasa i plastic ke? ni baru plastic - cik sal.. i rasa u nampak macam gadis bergetah sekarang...mrasa~

Anonymous said...

erm...

bagus clarification you dalam entry kali ini. i sungguh berbangga ada kawan macam u.

just wanna say that i suka berkawan dengan u. harap2 u pun sama juga. walaupun i ni jenis yang selalu lari topik dan tanya soalan yang annoying dalam sesuatu perkara. terima kasih kerana bersabar. hihihiks.

usaha tangga kejayaan

datin cik sal said...

khennn.. tapi melk rasa tis tyme uols dinch plastic.. **opp** melk taw melk still bergetah...HOW?**larikkkssss

Ash Shinotsubaki said...

cik sal: ayo gamba~ tak tahan~

peah: i suka berkawan ngan u. to me setiap org ada perangai dia sendiri.. i terima je bulat2. bila i rasa patut i cabaikan...i cabai je la..huhu